15 February 2012

Sport-check 1

Petang tadi cahaya terik memancor masuk ke dalam bilik melalui tingkap. walaupon bilik aku ni jenis tak lut haba (memang cool memanjang) tapi tidak bagi hari ini. bukan hari ni aje, bila aku fikir balik dah hampir dua minggu panas di metropolitan changlun ni suhunya bertambah 5-6 darjah celcius daripada biasa, kukira kira.

Jam 6.40 aku balik ke bilik sesudah makan nasi kerabu blok c. sedap wo nasi kerabu dia. harga cuma RM3 campur seketul ayam. fuhh terkesan sungguh kelazatan dinner tadi sampai teringat ingat sampai sekarang. ahh tiba tiba perut aku jadi lapar. cilaki

Sebaik aku menhenyakkan (ni ayat novel yang aku belajar) punggung di atas katil, baru aku perasan fon aku takdak. ku cari cari, rupanya aku masukkan dalam pencil box. pencil box aku besar. muat masuk kalkulator lagi. hasil voucher la katakan. memang bagus sungguh kerajaan kita ni. uhukk.

Aku buka fon (fon aku flip) rupa rupanya ada dua mesej masuk. satu tertera nama Nabihah tutor, dan satu lagi Mama. aku baca mesej mama. Mama hantar mesej berunsur gempar. isi kandungan mesej tu memberitahu.....

............


Ecoh hilang fon dia dekat sekolah! hadoi ai. apa nak jadi dengan adik aku ni. dah bawak bahan terlarang pergi sekolah, boleh pulak dicuri nya. dah la fon baru. kesiaaaaan haha. mesti dia tengah panik sekarang ni kan. dia pon satu, tak beragak. patutnya dia keep an eye or both eyes on it. sekarang katanya dia dalam usaha menjejaki pencuri henfonnya. goodluck lil sis on becoming a detective


Kes bawak fon pergi sekolah ni bukan benda extraordinary. kalau dulu budak yang bawak fon dianggap kamikaze dan cool, kini perbuatan ni nampak biasa biasa saja. ramai sangat dah bawak sampai tak rasa thrill bawak bahan larangan ni. lain laa rokok. kalau bawak rokok (ah tak payah kata rokok, lighter pon boleh) memang dianggap berani mati lah pelajar tersebut.

Dulu aku ada bawak sekali pergi sekolah (fon!), atas dasar keselamatan. maklum le, aku ni traveller. naik bas sorang diri dari Alor Setar ke Muar. dahla bas malam, keseorangan dengan berpakaian baju sekolah dengan raut wajah comel yg minta kena kidnap (HAHAHAHAHAHA BOLEH SENYAP SEKARANG!!!) memang jelas sangat lah unsur kebahayaan disitu. aku pon bawak laa fon LG Ice cream aku ke SAMURA.


(esok sambung. aaaaahh ngantuk tahap koala)


No comments: