07 June 2014

Swimming di Al-Ma'soem

Salam/Hi Bandung!


Jadi ceghitenye harini, kami seMisbah telah berusrah ditempat yang agak jauh, yakni di al-Ma'soem. kat mana eh tempat dia sebenarnya? yang aku pay attentionnya ialah kena tukar angkut 2 kali kalau gerak dari Mulana dan tambang total mau jugak dalam 5 ribu rupiah.

sebenanrnya Al-Ma'soem punya swimming pool ni baru je jadi trend antara kami kami ni. jadi kitorg pon nak pergi la, sebab majo nye tak pernah sampai lagi dekat al-Ma'soem ni like me, raz, ech and amee. nak le ikut trend sama. tak kool le kalau jadi golongan yang ketinggalan. hahahaa

Aku rasa swimming pool dia best laa jugak. aku pon dah lama tak swimming. dah lupa dah gaya renang yang dicipta sendiri ketika zaman darjah 3,4,5 macam tu. we used to always ikut mama pergi conference la ape la, so kakak, me and ecah would go to the swimming pool and swam all day. tak reti penat agaknye usia usia camtu kan. ehh lupa pulak, lepas swimming kalau tak terbongkang atas katil, mesti cari maggi. lepas swimming konfem lapar punya!

Tapi tadi masa dekat al -Ma'soem aku tak rasa nikmat swimming tu. tak tau kenapa dan kemana hilangnya ia. mungkin sebab aku dah lama sangat tak swimming (last kali swimming masa form 1 ke eh?) atau sebab aku dah start keluarkan simptom tak sihat sebab tadi aku mengalami sakit kepala yang teramat sangat. sampai semua orang aku nak marah. punye la penangan. aku perasan, aku cepat sangat rasa irritated kalau dalam keadaan tak selesa. hmm.

Cakap pasal sakit kepala pulak, haa tadi lepas balik dari jatos (sakit kepala pon sempat singgah jatos bro) aku terus solat asar dan tidur berselimut sampai maghrib. kalau kome nak tau, bilik aku ni jenis panas petang. cahaya memancor mancor dari tingkap start pukul 3.00 petang. tapi aku tadi siap boleh berselimut menahan kesejukan. serius rasa macam nak mati.

Sempat juga aku terfikir, kalau Allah cabut nyawa aku tadi masa aku berselimut atas katil, adakah aku masuk dalam golongan orang yang beruntung. sobs. bak kata echa, yang dekat itu mati.

Apa apa pun, harini merupakan satu pengalaman yang best! lepas ni yuk try memanah and menunggang kuda. I wanna be like Katniss Everdeen.
bubur ayam lejen

teghik bebenor sbnornye

aksi kak tim and iqin berbual, diperhatikan oleh raz

ok dada~



No comments: