22 June 2014

Jalan jalan post exam

Assalamualaikum wbt.

Okeh, panjang ceghitenye kali ni.
Semalam aku lagian keluar ke Bandung. shopping raya la katekan. sebab bulan ramadhan pon dah nak datang, ni je la masanya untuk beli kain dan makan makan. lepas ni kita fokus dekat ramadhan ok? in shaa Allah. dan kalau nak beli kain ni elok laa beli awal awal sebab meski di indonesia ni takdelah sampai tahap macam dekat malaysia dimana tailor dah taknak terima tempahan sebulan sebelum puasa, tapi pak liedna sudah pon menerima agak banyak tempahan. dikhuatiri ya, pak liedna tidak mampu menyiapkan tempahan sebelum sempat kami pulang ke malaysia.

Jadi semalam kitorg pon ke Pasar Baru. ramai tu ramai laa jugak, tapi dulu masa aku pergi time first year dulu, lagi ramai. sebab mase tu lagi berapa hari nak start puasa. jadi semalam masih boleh diterima kesibukannya.

Banyak jugak design baru by the way. cantik cantik semuanya. aku hampir hampir nak terbeli satu set kain baju kurung sebab cantik sangat!! siyus. harga dalam 160k, tapi aku tak beli. sebab nye dah lama sangat aku aim nak beli baju kebaya untuk raya tahun ni. bila tah last aku ada baju kebaya, i dont even remember. oh i do i do! masa form 2 ke form 3. jadi semalam aku beli baju kebaya harga 100K dan kain batik yang dibeli asing harga 150K. perasan tak kebiasan di situ, why the kain is more pricey? sebab nya masa tu aku dah tak sempat nak berfikir secara rasional. masa dah suntuk sebab deme yang lain lain dah tunggu kat kereta. hohoho. kesian.

Oh oh! dan aku beli beg Michael Kors tak ori kat tingkat atas sekali. hehe. dah lama aku aim beg MK ni. ingat lagi beberapa bulan lepas, ada satu beg MK ni kaler hijau tua yang sangat cantik, harga pon 170K je, tapi masa tu aku masih berbolak balik hatinya pon. tudiaa aih. bila semalam nk beli rupanya dah habis. semua kedai aku masuk dah habis. sangat sedih disitu. tapi nasib baik juga, aku ke kedai ni, dan dia ada beg yang hampir sama, cuma warne tak sama, dan harga pon mahei le sikit. dok ngape le. janji lagi murah compare yang dekat jatos which i told the seller that aku nak turun jap ambil duit, dan tak naik2 dah untuk beli. hahaha. kesian.

we olls~~

Lepas tu kami ke Heritage, makan dekat mamak's kitchen untuk kali kedua dan solat disitu. aku tak berapa nak menjiwai shopping kat heritage. kalau dekat summit mungkin ya. lepas tu pulak ke PVJ. hangpa nak tau kat pvj sale sakan. benci. kalau la mama ada, boleh shopping dengan mama. tapi semalam aku tak beli pape pon kat pvj except for makan burger king. lama benor tak makan. hilang kempunan :)

Cerita pasal exam pulak, alhamdulillah exam dah setel cuma tunggu result je. in shaa allah keluar result 3 july ni. lepas solat tu, apalah salahnye doakan sikit untuk aku. moga moga dapat pulang ke Malaysia cepat dan dengan tenang. tak payah remed2. Alhamdulillah tahun ni dapat la merasa puasa kat sini. tah macam mane laa feeling nye. oklah u olls, aku dah penat nak menaip. babai.

No comments: