14 December 2010

sekarang 4:50 pagi

Aku masih mencari-cari (baca nada sajak disekalikan dengan iringan biola kecil Mr Crab)
Aku masih mencari-cari erti,
Erti fashion sense.... (macam tergantung je, ah abaikan. ingat keje aku buat sajak pulak)


Gini lah nak dijadikan cerita, nanti aku nak pergi Bandung, Indonesia. Ni kira holiday slash makan angin bersama keluarga la ni. Bandung ni sebuah bandar yang sangatlah terkenal dengan suhunya yang sejuk serta nyaman aman damai permai harmoni bahagia selamanya. Tapi keistimewaan ni tak cukup membuatkan aku rasa teruja "YAY! YAY!" nak pergi sana. Yang berjaya membuatkan adrenaline aku melonjak naik ialah clothing stores disana. Hoorah! memang tu yang aku mahukan sebenarnya. Aku pon takleh nak cerita panjang pasai Bandung ni sebab aku tak pernah jejak kaki kat sana lagi. Nanti pandai-pandai pula aku tambah tokok fakta sesuka suki.


For your information, aku kekurangan baju. ya. benar. Selama dua tahun aku di Samura, aku tak pernah (emphasis part 'tak pernah') TAK PERNAH beli baju jalan, except baju raya la. Yang lain semua baju t-shirt untuk pakaian hari hari di sekolah, baju prep, tudung dan sebagainya. Aku korbankan kehendak hati. Kehendak bergaya (dah mula sajak dah) dan kehendak membeli. Baiknya aku, selain menyelamatkan poket Pn Jamaiah, aku juga menjadi seorang yang tidak gemar bergambar lantas membuatkan aku fotografer berjaya keluarga Encik Rozalli tatkala holiday dan sebagainya.


Bertitik tolak daripada itu, aku menanam cita-cita untuk membeli-belah menambah koleksi baju. Aku target cardigan 2 ketul, handbag sekepal, oversized t-shirt seulas dan jacket sepapan. berpada la kut kan? Oh ya! Mini skirt juga dan jeans. Macam mana boleh terlupa. Sekarang ni trend mini skirt woo. Aku teringin benar nak cuba secubit mini skirt ni. Rasa macam boleh bawak kalau kena pada gaya. Taste aku ni boleh tahan, harap-harap aku tak rambang mata dan hanya pilih clothes yang benar-benar cantik kat sana nanti. Sapa-sapa nak kirim apa-apa seperti kirim salam, senyuman dan sebagainya boleh lah contact di nombor telefon tertera di kaca tivi anda sekarang!hahaaahaha

No comments: