25 February 2014

Dah pun masuk SEM 4

Sem 4 ni tak membuatkan aku sebahagia masa sem 3. aku pon tak dapat detect the reason, tapi biasalah tu, hidup tak boleh selalu nak happy je. tu aku dah pelajari zaman matriks dulu. kahkah

Tadi aku tersentap dengan kata kata seorang teman aku ni. tapi dengan sentapan yang baik dan menyedarkan. aku mengadu yang sekarang ni aku senang sangat terasa dengan orang. sensitif sangat. rasa macam sunyi dan tak best lah senang cerita. aku ada ramai kawan, tapi aku masih sunyi. which is weird. dah la satu rumah je dah 6 orang, how lonely can you be.

Dan kawan aku tu cakap, kalau kita rasa tak senang hati dengan orang, itu menunjukkan betapa lemahnya iman kita saat tu. zraapppp. hambik.

Betul lah tu. sebenarnya aku baru cakap dengan razima yang sampai sekarang aku masih lagi mengejar amal yang aku tertinggal. dan aku masih dalam proses mengejarnya, and it is hard as a matter of fact.

Insyaallah, bila kita menjaga hubungan kita dengan Allah dengan ikhlas, hubungan kita dengan makhlukNya juga terefek secara tak langsung. senyum.

Sedih macam mana pon kita dengan hari ini, ingatlah, Allah sentiasa ada dan tiada pon yang lebih penting urusan di dunia ini, selain mengejar redha Allah.

No comments: