30 December 2013

Exam yang tidak adil


Sekarang ni dah masuk musim exam. aku tidaklah penggemar examination. aku suka belajar, tapi tak suka exam. tapi itu le, apalah guna belajar tanpa ujian. macam mana kita nak tahu tahap kita kan? tapi tapi tapi, aku tak suka la sistem exam dekat sini especially sooca. benci betol. sooca ni boleh buat student medic sakit jantung la lama lama. ketakutan dia tu sangat hebat. sebab sooca ni banyak pegang markah woo. kalau hang excel sooca, insyaallah, mde boleh lepaih punya.

Tak adil sebenarnya sistem macam ni. ate ye le, kalau orang tu terbuat sooca dengan tak elok atau, dapat case susah, atau dapat doctor cengey, yang menyebabkan markah direduce, or lebih teruk lagi, fail macam mana? dah laa sooca fail, lepas tu mde pulak dapat markah teruk. kesian gila. sudah jatuh digilis lori pula. tak ke mati kawan tu.

Ape ape pon, doakan lah aku agar dapat result yang bagus. ingat! pointer tak payah bombastic sangat, janji lepas nak naik tahun. tahape hape kan, tapi itulah hakikat. kakak pernah cakap, dalam banyak banyak examination, examination dalam medic lah yang paling tidak adil sekali.

Aku setuju.

Oh gambar atas tu masa kursus sembelihan. :)


No comments: