17 May 2013

Tulis sikit lah

Assalamualaikum, hai

I recently received a devastating news. Hasbullah, sepupu aku meninggal dunia semalam. pukul 12 waktu malaysia. masa aku tau pon, pukul 12 jam sini.

Hasbullah atau Bul ni muda daripada aku. tahun ni umur dy 19 tahun. muda. aku sedih sebab aku tak berkesempatan nak melawat dy di hospital ketika dy dihospitalize. dy sakit kanser. lymphoma which is malignant.

Aku tak rapat sangat pon dengan arwah. aku pernah cakap dengan dy pon masa aku form 2. masa tu baru aku tau aku ada cousin lagi rupanya. sebab kami tak rapat sangat dengan adik beradik deme. alangkah bestnya kalau aku dapat kenal dy, borak borak ke apa dengan lebih rapat.

Yang aku tau, Bul ni baik je budaknya. dulu dy bulat lepas tu dy kurus. baru nampak handsome. kalau time raya ada juga dy datang kampung sekejap, tapi aku tak tegur tegur pun.

Sedihkan.

Pemergian Bul juga memberi kesedaran kepada aku.

Kesedaran yang sangat dalam.

Tapi tak lah aku cerita kan di sini. cukup untuk aku simpan dalam hati.

Al-fatihah buat arwah. semoga dy ditempatkan bersama orang beriman dan soleh.

No comments: