20 May 2013

Jalan jalan lagi

hotel apaan ini?

banyak sangat la pos aku pasal jalan jalan bandung je. bosan. nanti aku cerita pasal benda lain pulak eh. ok ni sebenarnya kisah lame ni. kalau aku sidai baju lembab, umpama baju tu dah kering siap berfungi. tu dia. kat sini memang macam tu, kalau aku sangkut tudung pon boleh berkulapuk. kenape eh? sebab ada titisan peluh yang menjadi tempat pembiakan kulat tu ke. geli tak kome membace nye? hahahahahaha

hari tu, kakak dan izzah datang visit aku. diorang cuti masa tu, tu yang jalan jalan tu. sebelum datang bandung dorang pergi pulau redang. untung la. so masa dorang datang hari tu aku pon enjoy sama sama la dengan diorang sebab kebetulan hujung minggu pulak kan, ape lagi.

yang bestnye sebab melayan si izzah la kot sebab dy yang excited lebih. kakak rilek je. however, izzah memang tourist habis. dy kate best pegi indonesia ni sebab senang nak cakap kan~ bahasa lebih kurang same, tambah pula dy shopping sakan dekat pasar baru, so lagi laa.

ceghite dari mule lah ye, panjang ni, so beware!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
kalau lapar, pi makan dulu. tudia aih.

hari diorang sampai tu hari sabtu. tahape hape la deme ni, kenapa tak datang hari jumaat, baru best! dorang turun jakarta, so agak jauh dan lambat la nak sampai bandung sebab flight dorang sampai pukul 2 kot, like that. aku nak jemput tapi mahal sangat padma charge, so aku jumpa diorang dekat bandar bandung tu.

ha part ni yang menarikss sikit. aku pergi sane naik arnes shuttle. kakak suruh naik bas damri tapi tak nak la aku, takut! sebab aku ni tak familiar lagi area area bandung ni. mungkin third year nanti baru mahir gamaknye. so aku pon sampai Baltos jam 6.30 like that. aku ingat dorang dah nak sampai, tutap lambat lagi, so kakak suruh terus pegi ciwalk.

aku berkira kira di dalam otak. aku tau kalau naik teksi konpem mahai ni. mau cecah 40-50 ribu, so aku pon mengambik keputusan untuk naik angkut. sangka aku, ala bila lagi nak try naik angkut. di situ aku salah! pertama: kot ye nak try pon bio le berdua, seken: kot ye nak try pon bio la langit tu cerah. ni bila gelap ni, warna angkut pon aku tak nampak sangat. setelah bermacam macam insiden berlaku di angkut last2 aku sesat! huahahahahahaha

sedar sedar dah dekat stasiun. aku pon dah give up la sebab tak larat. and aku naik teksi!! muahahahahaha. cas 40ribu. so total aku membazir adalah 55 ribu. tu diaa. terbaik lah aku. *pat owns head

kami pon ketemulah di ciwalk. makan makan. boleh pulak masa aku tunggu diorang sorang2 tu aku terserempak dengan senior. kitorang pon dinner la dekat gokanna!!

wajah pura pura candid. kantoi disitu

sama tema baju dgn kakak~

then jalan jalan jap dekat ciwalk. takde pape sangat pon, best nye kalau nak makan makan je. and environment yg cantik. then kitorang balik hotel dengan berjalan kaki sebab hotel dekat sangatt. nama hotel tu hotel cihampelas dua. ok la aku rasa, sebab bukan nak duduk sangat kat hotel pon kan. sekador nak tido solat mandi je ponggg. ok aku publish dulu eh, cuz blogger ni jadi a bit mad. MAD I TELL YOUUU!!!!

No comments: